Inloggen
Winkelmandje
Ontvang een gratis cadeau of sample • Korting op je volgende aankoop • Voor 16:00 uur besteld (ma-vr) volgende werkdag in huis*• Gratis verzending vanaf € 40,-

Retour aanvraag

Retourneren

Hoe kan ik mijn product(en) terugsturen?

Het retour versturen van jouw product begint met het aanmelden van jouw terugzending. Wij hebben dit voor jou zo makkelijk gemaakt en via dit retourformulier kunnen je eenvoudig aangeven welk(e) product(en) je terug wenst te sturen.

Vervolgens ontvang je per e-mail instructies en jouw retourlabel.

Jouw retourlabel print je uit en plak je op de doos. In de doos stop je het retourformulier waarop je kunt aangeven welk(el) product(en) je retour stuurt. Hierbij wel van belang

dat de geretourneerde producten voldoen aan onze retourvoorwaarden. Dus lees deze zorgvuldig door alvorens retour te versturen en bij vragen of twijfel neem contact op met onze klantenservice afdeling.

In jouw retourinstructies vind je welke bezorgdienst jouw bestelling naar ons terug stuurt. Meestal kun je via de website van de bezorgdienst eenvoudig een locatie in de buurt vinden waar je jouw

retourpakket kunt afgeven.

Mag ik mijn product(en) retour sturen?

Wij begrijpen dat je enthousiast bent geworden op het moment dat je jouw product kocht, maar uiteraard krijg je wel de kans na ontvangst om rustig over je aankoop na te denken.

Je kunt jouw bestelling met ons retourformulier kosteloos naar ons terugsturen. Hierbij wel van belang dat jouw retourzending voldoet aan de volgende voorwaarden:

Routeren kan tot uiterlijk 14 dagen na ontvangst van je bestelling

Producten kunnen enkel in verzegelde staat en ongeopend worden geretourneerd.

Stuur jouw product(en) retour in een ongeschonden verpakking, wat betekent dat de verzegeling niet mag zijn gescheurd en ook niet losgetrokken en teruggeplakt, liefst in de originele verzenddoos

Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht voor de retour te verminderen met de waardevermindering of de schade te verrekenen.

Wanneer je je gehele bestelling retourneert verzoeken wij je ook de ontvangen goodies en loyalty Coins bij aankoop terug te sturen. Zo niet, verrekenen wij het aankoopbedrag van de goodies en loyalty Coins bij aankoop met het te retourneren bedrag.

Goodies en loyalty Coins kunnen niet worden geruild of worden ingewisseld voor geld of shoptegoed

Tip: bewaar altijd het verzendbewijs van jouw retour totdat jouw retournering volledig is verwerkt.

Maak de verzenddoos en originele verpakking zorgvuldig open, zodat je deze weer kunt gebruiken om de bestelling eventueel terug te sturen!

Producten met een beperkte houdbaarheidsdatum (vermelding op de productpagina) kunnen niet geretourneerd worden.

Wat zijn de kosten voor het retourneren?

Er wordt een bedrag van € 3,75 berekend als bijdrage in de verzendkosten voor het retourneren. Dit wordt in rekening gebracht bij het aanvragen van de retour.

Voor onderstaande uitzonderingen worden geen retourkosten in rekening gebracht*:

- Je hebt een ander product ontvangen dan dat je besteld hebt

- Het product dat je besteld hebt is kapot ontvangen

* Je dient contact met de afdeling klantenservice op te nemen, voor een uitzondering op de retourzending

Moeten de goodies en loyalty Coins mee retour?

Indien er één of meerdere producten geretourneerd worden dienen de loyalty Coins en Goodies naar ratio, indien uw restant bedrag onder de 35,- uitkomt, retour gestuurd te worden. Wanneer dit niet gebeurt zullen de goodies in rekening gebracht worden.

 Wat als mijn pakket wordt geweigerd?

Indien een pakket geweigerd wordt, of bij een Pakjegemak punt niet wordt opgehaald, wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort min € 3,75 retourkosten.

Hoe snel ontvang ik mijn geld terug na een retour?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling.

Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen en voldoet aan de voorwaarden.

Mocht het aankoopbedrag na deze periode nog steeds niet op je rekening staan, helpen we je graag verder aan de hand van jouw ordernummer en verzendbewijs.

Kan ik mijn retourmelding nog wijzigen, annuleren of herroepen?

Indien je jouw product(en) toch wenst te behouden of je wilt meer minder producten retourneren, dan kan dit. Jouw aanvraag wordt pas verwerkt zodra wij jouw producten hebben ontvangen.

"U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van ons modelformulier voor herroeping, of u kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Ons retouradres: Archain Scheelhoekweg 11 3251 LZ Stellendam

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen."

Vraag dus gerust een nieuw retourformulier aan wanneer je een wijziging wilt doorvoeren. En als je uiteraard niets retour stuurt dan hoef je ook niets te doen.

Klachten

Wij vinden het jammer dat u niet tevreden bent over Archain, onze excuses hiervoor. Om uw klacht op te lossen kunt u contact met ons opnemen via klantenservice@archain.nl. Wij nemen uw klacht dan in behandeling en nemen binnen 48 uur contact met u op. Wij zullen u uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie geven. Onze medewerkers zijn ook van maandag t/m vrijdag bereikbaar op het telefoonnummer: 0187-665620

Geschillencommissie thuiswinkel
Indien u niet tevreden bent met de oplossing die wij u bieden, kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ga voor meer informatie over deze procedure naar www.sgc.nl. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.  https://ec.europa.eu/consumers/odr

   
 
 
   
 
   
 
   
* Verplichte velden
 
 Gratis verzending vanaf € 40,- | vandaag voor 16:00 uur besteld (ma-vr) volgende werkdag in huis* | Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw

Winkelmandje

Wis filters

Filter

Annuleren
Bevestigen